Films die ik de afgelopen tijd gezien heb #20

It’s been a while, maar no worries de afgelopen tijd bekeek ik weer een aantal films waarover ik nu met jullie mijn mening deel. De genres zijn behoorlijk uiteenlopend alsook de settings waarin ik ze bekeek. Zo bekeek ik die ene film op een chille avond thuis en de andere op date night.

After

Een love story, count me in! Deze romantische film is niet zoals alle anderen alhoewel de verhaallijn niet de meest originele is. De keuze van personages en cast maakt deze net wat specialer. (Hoe aantrekkelijk zijn deze trouwens?!) Veel humor is er niet in terug te vinden wat ik best wel bijzonder vind want meestal ben ik dan geen fan. Bij deze is het net wat anders en ik kan m’n vinger er niet goed opleggen wat er net anders is.

The Lion King

De tekenfilm-versie heb ik nooit gezien. (I know, shame on me!) De hype was real over deze film en ik moest ‘em dan ook gezien hebben. Ik was niet één van de velen die een traantje liet bij de film, maar ik had wel een paar kippenvel-momenten. Wat erg mooi is bij deze is dat er een aantal feel good-momenten in zitten waar je heerlijk vrolijk van wordt en tegelijkertijd ook een aantal triestige momenten.

Secret Obsession

Deze film deed me superhard denken aan de film “Before I go to sleep”. Qua verhaallijn zijn beide films bijna identiek. Enkel de cast maken het anders als je ’t mij vraagt. De cast (aka Nicole Kidman) vind ik persoonlijk wat sterker dan bij deze. Hoewel ik ‘em zeker niet slecht vond.

Fast And Furious: Hobbs And Shaw

Ik ben een grote fan van de Fast And Furious-films. Ik denk zelfs dat ik ze bijna allemaal op dvd heb. Toen ik een uitnodiging voor de première van deze film in mijn mailbox kreeg was ik meer dan enthousiast! Ik vond de film zeker en vast goed. Ik kon er echter weinig tot geen ‘Fast and Furious’-gehalte in terugvinden. Zo draait het verhaal helemaal niet rond auto’s of de personages hun liefde voor auto’s. Als je je daaraan verwacht, dan is deze film niets voor jou. De keuze van cast kan ik bijzonder goed smaken. Zo is de humor zeker en vast meer dan top in deze film.

Bloed, Zweet en Tranen

Tijdens het scrollen door Netflix kwam ik deze film tegen. Ik ben niet de grootste Hazes-fan, maar ik was toch benieuwd. Bovendien kan ik een goede ‘gebaseerd op waargebeurde feiten’-film altijd wel smaken. Op het verhaal is er dus niks aan te merken. Of ik ‘em nu als must see zou beschouwen is dan weer iets anders.

Schone Handen

Ik ben zeker niet vies van een Nederlandse film en na de trailer gezien te hebben zette ik deze op play op Netflix. De hoofdacteur in deze film kan ik ook best wel smaken. Ik had ‘em al eens zien voorbijkomen in de Slimste Mens Ter Wereld en daar vond ik hem er grappig. In deze film heeft hij een meer agressieve rol, maar zeker niet minder goed geacteerd. De film is niet slecht, maar je merkt wel dat hij minder “spannend” is dan bij bijvoorbeeld een Amerikaanse film. Bovendien is het verhaal wel al eens gezien.

Sneekweek

Jup, nog een film van Hollandse bodem. Allereerst had ik geen idee wat sneekweek was. Als jij dat ook niet weet, in plaats van het op te zoeken kijk dan maar de film. 😉 In deze film was er zeker genoeg spanning, maar sommige delen waren misschien wat overdreven. Ik moet toegeven dat ik gedurende de hele film op het puntje van mijn stoel zat en dat deze me zeker en hij kon me blijven boeien.

Once upon a time in Hollywood

Ik had al veel goeds gehoord over deze film en met zo’n cast kan dat dan ook niet anders. Toch kon deze film me niet helemaal bekoren. Zelfs mijn ultieme girl crush Margot Robbie kon dat niet verhelpen. Er kwam weinig tot geen spanning voor in de film en daarnaast bleef ook het ‘hoogtepunt’ dat je in de meeste films terugvindt uit. Ik was een beetje teleurgesteld moet ik toegeven.

De Patrick

Kevin Janssens is één van mijn favoriete Vlaamse acteurs. De trailer van deze film beloofde al dat ik me kon verwachten aan een speciale verhaallijn en dat kan ik bij deze bevestigen. Je kan je bij deze film verwachten aan bijzonder plottwists en veel naakt. Beter kan ik de film niet omschrijven.

Falling Inn Love

Het is lang geleden dat ik nog eens een feel good-film zag die me helemaal kon bekoren. Dat is bij deze meer dan het geval. Het verhaal bij deze film is ietwat voorspelbaar, maar dat belet niet het feit dat ik ervan genoten heb. Er zit een voldoende portie humor in om dat te camoufleren.

The Joker

De Batman-films hebben me altijd kunnen bekoren en dus was ik erg benieuwd naar de ‘Joker’-film. Ik ging gisteren met m’n zusje kijken en ik was een beetje teleurgesteld moet ik toegeven. Ik had de trailer nog niet bekeken en wist niet goed waar ik me aan kon verwachten, maar ik had toch net iets meer spanning verwacht. Wél zette deze film me aan tot nadenken!

Welke films bekeek jij de afgelopen tijd? Heb jij nog aanraders?

Plaats een reactie