How I Style Rose Gold Slippers #2

Gisteren ging ik voor een twee-delige outfit om samen met mijn roségouden instappers die je met een bon uit het Libelle magazine kan scoren voor €24.95 in plaats van €39.95 te combineren. In de outfitpost van vandaag haalde ik een ‘ouwe gouwe’ uit de kast. Ik ging voor mijn overgooi-jurk die ik ooit eens bij Zara scoorde.

Met dit kledingstuk kan ik niet zeggen dat het love at first sight was. Integendeel toen ik het op de hanger zag, nam ik het zelfs niet uit de rekken. Pas toen ik het bij iemand anders zag, zag ik de mogelijkheden met deze overgooier. Ik noem het maar een overgooier, want een jurk is het ook niet echt hé?

Outfit details

Haarband Zara

T-shirt Zara

Jurk Zara

Slippers Brantano

Voor mij is het wel degelijk een must om een (T-)shirt onder deze jurk aan te trekken. Zonder iets eronder is het maar een raar zich. Deze keer koos ik voor one of the musthave basics, namelijk een wit v-hals T-shirt. Een bloes met een leuke print of een streepjes T-shirt staan hier trouwens enorm leuk onder.

Een ander element uit deze look dat ik met jullie nog even wil bespreken, is de haarband die ik hier draag. De benaming ‘headband’ hoor ik af en toe ook eens vallen. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat het verschil nu juist is. Dit haaraccessoire is denk ik even oud als de ‘jurk’ zelf. Ik denk dat mijn stash aan haarbanden trouwens even uitgebreid is als mijn collectie aan statement T-shirts. *confession*

Shop de roségouden instappers hier. 

Deze ‘jurk’ is best wel een statement piece als je’t mij vraagt en je hebt hier enorm verdeelde meningen over. Dat valt best wel goed te begrijpen. Ik vind het ook niet direct het meest flatterende kledingstuk uit mijn garderobe, mààr het behoort wel tot één van de meer ‘fun’ items. De haarband vind ik trouwens leuk matchen met de slippers en voegt nog wat meer die zomerse touch toe aan deze outfit.

Wat vind je van look nr.2? Ben je een fan van de ‘overgooi-jurk’?

Plaats een reactie