Films die ik de afgelopen tijd gezien heb #15

Het weekend is aangebroken en het leek mij het perfecte moment om met jullie de films te delen die ik de afgelopen tijd gezien heb. Ik bekeek een behoorlijk wat verschillende films. Zo zag ik onder ander andere de nieuwe Sinterklaasfilm en de nieuwste verfilming van één van J.K. Rowling’s pareltjes!

Venom

Ik was niet per se heel excited om deze film te gaan bekijken. De reden daarvoor kunnen jullie hieronder terugvinden: de trailer. De trailer ziet er namelijk nogal scary uit als je’t mij vraagt. Nu zijn er 2 redenen waarom ik ‘em wel zou zien: Tom Hardy en Marvel. Et voila zo was de knoop doorgehakt. Ik vond het een leuke film en bovendien vond ik het verfrissend dat andere acteurs aan het bod kwamen én dat de lijn tussen ‘evil’ en ‘good’ echt heel dun is bij deze.

Ant-Man and the Wasp

Dit is het vervolg op de eerste Ant-Man film. Van de eerste film was ik een grote fan. Van de tweede film kan ik helaas niet hetzelfde zeggen. Ik heb deze film ettelijke keren opgezet en uiteindelijk na 4 à 5 pogingen helemaal uitgekeken. Dat zegt voor mij eigenlijk genoeg. De film is nogal langdradig en laten we zeggen dat de titel van de film voor mij zelfs niet duidelijk is…

The Incredibles 2

Ik was zo excited over het feit dat er na al die jaren eeeeindelijk een vervolg kwam op de Incredibles-film. Helaas zat niemand op hetzelfde excitemend level als mezelf en bekeek ik ‘em dus onlangs op m’n eentje thuis. Nu ik deze gezien heb dan begrijp ik deels wel waarom deze zo lang op zich liet wachten. I loved it! De overgang is echt goed gemaakt en sluit perfect aan bij de vorige. Ook belangrijk is dat je de eerste zelfs niet hoeft gezien te hebben om goed in het verhaal te zitten.

Niet Schieten

Het verhaal rond de bende van Nijvel is altijd een verhaal waar ik af en toe iets over heb opgevangen, maar zelf weinig van heb meegekregen. Wel heeft het me altijd geïntrigeerd. Toen deze film uitkwam wou ik ‘em dan ook erg graag zien. De keuze van acteurs kan ik alvast smaken. De film is een rollercoaster aan emoties. Het was zo intens en ik ben erg onder de indruk ervan. Toen we de zaal uitliepen was het bijzonder opvallend hoe het muisstil was en het leek wel alsof iedereen in shock was.

Crazy Rich Asians

Toen ik de trailer bekeek van deze was ik er niet per se echt van overtuigd dat het een goede film zou zijn. It was one of those days dat ik doelloos aan het rondscrollen was en uiteindelijk besliste om deze maar een kans te geven. Boy, I was wrong! Ik vond dit zo’n grappige film. De verhaallijn is niet de meest vernieuwende, maar de cast van de film en de humor die er gebruikt wordt is zooooo goed. Ik heb de hele tijd stuk gelegen van het lachen!

Sinterklaas en de wakkere nachten

In Zele (my home town) vieren we geen Sinterklaas, maar Sint-Maarten en dat valt op 11 november. Net op die dag besloot ik dat het leuk zou zijn op een bioscoopbezoekje met hen in te plannen en wat is er nu leuker dan naar een Sinterklaasfilm te kijken op die dag. Eerlijk gezegd had ik achteraf behoorlijk spijt van deze keuze. Ligt het nu aan de leeftijd maar ik vond de film zo saai! Het lijkt wel alsof de voorraad aan leuke verhalen op is… Wel was ik blij dat de enige echte Sint en Zwarte Piet er nog steeds in meespeelden!

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

I was so excited for this one! De eerste Fantastic Beasts-film is één van mijn favorieten. Toen dit vervolg uitkwam maakte mijn hart een sprongetje! Meestal ben ik door een vervolg teleurgesteld, maar bij deze bleek het tegendeel waar. Ik hou van de magie en fantasie die doorheen deze hele film hangt. Geweldig! Wat ik niet wist is dat er blijkbaar nog een aantal films op komst zijn, can’t wait! Oh ja ik raad je wel aan om alvorens je deze gaat kijken de eerste film te zien, anders kan het zijn dat je niet helemaal in het verhaal zit.

Welke films bekeek jij de afgelopen tijd?

Plaats een reactie