De films die ik de afgelopen tijd gezien heb #17

Ik ging 2 maal naar een Ladies at the Movies-evenement de afgelopen tijd (inclusief castbezoek en jawel bij eentje daarvan was Matteo Simoni aanwezig en ja hij zag er goed uit 😉 ) Verder vergat ik de vorige keer met jullie 2 kerstfilms te delen die ik gezien heb en besloot dat dat in februari best nog kon. Last but not least zag ik een prachtige emotionele films en of course ook een paar films waarbij je in een deuk ligt van te lachen.

De Collega’s 2.0

Ik ging samen met mijn mamaatje naar een nieuwe Ladies at the Movies en dit keer was de Collega’s-film aan de beurt. (inclusief castbezoek) Ik weet niet goed wat ik van de film moet denken. Er zitten grappige stukken in, maar dat is toch vooral te danken aan Ben Segers. Ik vind hem ook gewoon een toffe acteur in ’t algemeen. Dat terzijde deed het verhaal me een beetje denken aan de Kampioenen. De Kampioenen-films kan ik op zich nog wel bekijken omdat ik weet welk niveau ik kan verwachten, maar bij deze film vond ik dat niveau toch net ietsje te laag.

Beautiful Boy

Ik had de trailer van deze al een aantal keer zien voorbijkomen en ik was telkens enorm geïntrigeerd. Na de film gezien te hebben, heb ik exact hetzelfde gevoel. Wat een mooie film, wat een mooi verhaal. Ik heb niet één maar vele traantjes weggepinkt. Het zat zo mooi in elkaar: de cast, de muziek, de chronologie. Ik heb geen slecht woord hierover te zeggen.

A Christmas Prince: The Royal Wedding

I know, een kerstfilm… Ik vergat deze in mijn vorige post te zetten en uiteindelijk had ik ‘em wel gezien dus moet ik er obviously ook iets over schrijven. Deze film vond ik gezellig om te kijken tijdens de feestdagenperiode, maar eerlijk gezegd vond ik het niet veel soeps. Het kan als je’t mij vraagt in de verste verte niet tippen aan de ‘The Prince and Me’-films en de verhaallijn is beneden alle peil. Een bloggende prinses in wording… Dat voelt op de een of andere manier wat geforceerd aan.

The Princess Switch

Nog een prinsessenfilm en jawel nog eentje in het kerstthema waarover ik jullie vergat te vertellen… Deze kan ik al meer aanraden dan de vorige. Vanessa Hudgens speelt hierin mee en alhoewel ik haar automatisch associeer met High School Musical kan ik haar acteerprestaties wel altijd smaken. De verhaallijn van deze film is niet de meest originele, maar op zich zit de film wel leuk in elkaar.

Trio

Een nieuwe Ladies at the Movies, met een nieuwe film én een castbezoek. Deze film stond al ingepland sinds de vorige Ladies at the Movies aangezien luidkeels werd aangekondigd dat Matteo Simoni aanwezig zou zijn na de film en ja hoor dat was hij. 😉 Ik moet zeggen dat de cast van deze film allesbehalve mis is. Ik ben van alle drie fan. Een algemeen gevoel bij de film is toch wel van ‘Wat heb ik nu net gezien?!’. De film is gebaseerd op een toneelstuk en dat merk je zeker en vast. Het verhaal loopt door en lijkt enorm langdradig en leidt uiteindelijk ook niet echt ergens naartoe. Ik zou deze klasseren als een artistiek toneelstuk.

Nobody’s Fool

Een romantische komedie, yes please! Super cliché om dit als vrouw te zeggen, maar hey op het einde van de dag zal dit toch mijn favoriete genre blijven. Na het zien van deze trailer was ik per direct verkocht. De actrice die erin meespeelt duikt de laatste tijd regelmatig op en I love her. Ze speelt steeds humoristische rollen. Dat is bij deze niet anders en ook weer bij deze ben ik zo’n fan van de humor. De verhaallijn is niet altijd even top, maar bij deze zie ik dat graag door de vingers.

Instant Family

Deze film zou ik beschrijven als een feel good familie komedie. Ik heb er enorm van genoten om deze te bekijken. Het verhaal zit erg goed in elkaar en je krijgt echt een warm gevoel op het einde nadat je deze gezien hebt. Ik heb hier eigenlijk bijzonder weinig over te zeggen omdat ik deze gewoon echt goed vond. Voila!

Welke films hebben jullie de afgelopen tijd gezien?

 

Plaats een reactie